mydreams

ke arah impian itu..akan terus melangkah walau seribu onak dan duri merentasi,,aku akan tetap tabah menuju IMPIAN ITU

Wednesday, 26 October 2011

cantikkan..

apa yg cantik? tu, prm ngandung tu, cantikkan...huhu..mungkin kata2 tu spontan jer keluar dr bibir en suami, tp cukup buat akau bersedih..nyata sekali en suami juga skrg dh x sabar2 nak baby lagi..ya lah dah 8 tahun usia puteri kami, dah 7 tahun kami berttc saban bulan tanpa pernah jemu ..tanpa pernah tertinggal walau sebulan..macam2 cara perubtan kami cuba, pantang dengar ada bidan mahupun bomoh sekalipun kami pergi..dalam tempoh itu 4 iui dh kami jalani di 3 pusat perubatan di kl ni,..sebut pasal berurut, entah berapa org bidan dah aku pergi, sebut pasal perubtan tradisonal pun sama..macam yg dah aku dengar, ada makhluk halus dalam perut, ada benda yg makan benih ku saban bulan, ada yg bomohkan ku dengan ikat rahim agar x hamil..macam2..nak percaya sangat benda2 camni tak boleh, nanti blh jadi syirik plak,nauzubillah...

dan hari ini...aku masih lg gagal hamil..setiap bulan selama tujuh tahun bukanlah satu masa yg singkat...agaknya kesabaran en suami dalam menanti hadirnya baby sudah kian menipis...walau tak pernah diungkapkannya, namun dapat aku rasakan..lebih2 lagi dengan kegagalan iuiku baru2 ni..kesian sungguh aku  padanya, namun apa dayaku...masih ku ingat, bila waktu suburku dijangka tiba, suamiku yg terpaksa ke ipoh atas tuntutan tugas akan pulang jugak pd hr yg sama agar kami tidak terlepas waktu subur tersebut. walau penat sekalipun en suami tidak pernah merungut.bukan sekali,bukan dua kali..tak terhitung rasanya en suami berkorban sedemikian dengan harapan di akhir kitaran ku bulan tersebut akan hadir berita gembira, namun .harapan masih tinggal harapan..huhu

acap kali aku menangis tiap kali puteriku bertanya..ibu, bila ibu nak dapat baby..anakku, ibu tiada jawapan untuk soalan itu..sungguh ibu tak tahu sayang..pernah diminta agar aku mengambil anak angkat, katanya dia bosan, xde kawan..anak angkat pun xperlah..acap kali juga hati ini tersentuh melihat dia amat teruja setiap kali  berpeluang untuk bermain dengan baby..tak kira baby siapa, walau dimana..di kedai makan, disurau bila kami singgah solat atau dimana saja..raut wajahnya yg nampak sayu bila di ajak pergi meninggalkan baby tersebut amat mnyentuh perasaanku..maafkan ibu wahai anak..sesungguhnya ibu tak berdaya..seringkali ku berpesan, adik berdoalah banyak kt Allah, pasti Allah akan bagi nanti, cuma lambat skit jer..semoga puteriku memahami

kini, aku menunggu period kan datang utk mulakan ivf..sangat besar harapnku kali ini..aku tak putus2 berdoa semoga Allah permudahkan rezkiku..banyak blog2 kawan2 ttc yg menjadi rujukanku saban hari..semoga segala pengalaman yg dikongsi dapat memberi manfaat kepada semua yg sekapal..sesungguhnya perasaan kita ini hanya difahami oleh orang yg mengalami..terkadang mereka di luar sana tak faham atau mungkin tanpa sengaja telah melukakan kita walhal pada mereka itu tiada apa2..itulh perbezaan antara kita dan mereka..apapun kita tetap istimewa..

9 comments:

  1. erm...at least dah ada seorang...bersyukurlah dengan apa yang ada...bukan macam kitorang ni masih lagi menunggu, meniti hari utk mendapatkan seorang cahayamata...terasa bagai tak kunjung tiba. Selagi ada bulan depan selagi itu ada peluang. Usaha tangga kejayaan...

    ReplyDelete
  2. MMG CANTIK PEREMPUAN YG PREGGY..HUHU SADIS

    ReplyDelete
  3. Nia: betul tu dear, selagi ada bulan depan selagi itu ada peluang...semoga kita semua kan terus tabah meneruskan perjuangan dan dikurniakan rezeki oleh yang Esa, amiinn..

    mahujadiibu: teringin sangat3..semoga kan sampai waktunya untuk kita semua,insyaallah

    ReplyDelete
  4. Mummy...Insya Allah ada rezeki nnt..

    ReplyDelete
  5. tq,mudah-mudahan cik tipah,..saya amat berharap semoga ivf saya berjaya nanti, semoga Allah permudahkan rezeki kita semua, amiiiiin

    ReplyDelete
  6. yeah, dah ada sorg tapi i understand how it feels to want to have another baby, kesian kat anak sbb takde adik..saya dapat adik mase darjah 6. so i understand how it feels sbb arwah mama pun penah rasa mcm tu....me n my little bro jarak 12thn..tu je adik yg saya ada sampai skang pun :)

    ReplyDelete
  7. jayfarhana; ya dear, sangat kesian..saya cuba penuhkan masa dia dgn mcm xtvt biar jgn bosan dirumah xde kwn..tp ya lah..hati saya tetap x dpt tahan melihat dia bercakap sorang2 bila main kt rumah...dah lah kadang2 x tension plak dgn mcm2 soalan dr org sekeliling seolah2 kita x nak bg adik lg, x nak tambah lagi lh..aduhai..sabar je lah..huhu

    ReplyDelete
  8. salam...sedih rasanyakan...sy juga mengalami nasib yg sama..walau anak dah 3 thn lebih..sudah sangat pandai meminta adik..bertanya saban hari..dan kini bila ditanya dia akan jawab..belum rezekila ummi..mgkin dah selau sangat dia mendengar sy menjawab begitu kepada semua yg bertanya...:(..hebatnya awak menempuh perjalanan yg begitu panjang..diharapkan sy juga sabar seperti awak..mmg org2 sekeliling tak mengerti kerena mereka tak diuji seperti kita..sangat sedih..diharapkan akan ada rezeki awak dan saya selepas ini..

    ReplyDelete
  9. terima kasih atas doa ummi humaira..Insyaallah,mudah-mudahan..yg penting kita teruskan usaha,berdoa dan bertawakkal padaNya

    ReplyDelete