mydreams

ke arah impian itu..akan terus melangkah walau seribu onak dan duri merentasi,,aku akan tetap tabah menuju IMPIAN ITU

Tuesday, 23 August 2011

rezeki mereka...

kata orang kalau dah rezeki takkan ke mana..begitulah kuasa Illahi...kun fayakun..dalam pada sedang gigih berttc, dua bln lps akau dapat berita dr mak adik ipar aku hamil anak kedua, naknya yg sulung baru je masuk 2thn dan dia hanya sebln jer baru stop pil perancang..sebagitu cepat rezeki Allah untuknya..namun mak seolah2 krg bersetuju..mungkin kerana anaknya masih kecil dan dirinya yg kurang cergas..hehehe..apapun, rezki kalau Allah nak bg tetap akan kunjung jua..kalau blm rezki apakan daya..Alhamdulillah,kita redha ajelah dan trs usaha serta berdoa..tak lupa jua berserah padaNya.

minggu lps, sorang lg adik ipr aku yg pertama mengandung anak ketiga..hanya stop pil perancang 2 bln jer..trs lekat..seolah2 bagi mereka, nak jer trs dapat..tinggal plan jer bila nak..Alhamdulillah, murahnya rezki Allah buat mereka..cemburukah aku? ya..memang cemburu..namun aku tetap bersyukur dengan kurniaan Allah dan rezeki yg melimpah ruah untukku dan en.suami..andai aku ditakdirkan tiada peluang utk hamil lg, aku pasrah..biarlah segala perhatian dan kasih kami utk puteri tunggal kami kini..bak kata en.suami, abg x kisah kalau sorang anak kita..itu kata en.suami tp tidak utk puteriku..saban hari bertanya, bila aleya nak ada adik ibu? kenapa aleya sorang jer yg takder adik? aleya bosan takder teman bermain..reaksi puteriku bila tahu sepupunya bakal ada adik, bestlah dia kan bu baru 2 thn dah ada adik, aleya dh 8 thn pun blm ada adik..kesiannya puteriku...hai anak,andai ibu mampu, pasti dirima takakn perlu menunggu sebegini lama uk bergelar kakak..tp apakan daya ibu nak..sama2lah kita berdoa sayang semoga Allah cepat beri rezeki buat kita..amin

sejak aku byk membaca catatan blog mereka yg sdg ttc sepertiku dan join forum Rh serta cari malay forum agak terubat lara di hati..bersama teman senasib dan seperjuangan terasa diri ini tidak berseorangan..terasa kuat dan terus bersemangat utk gigih berusaha tanpa mengenal erti berputus asa..aku yakin akan ada rezki untukkan aku suatu waktu nanti, insyaallah..Tahniah kepada rakan2 ttc yg tlh berjaya hamil, mya,ladymira,wiyah dan beberapa org lagi..semoga dirahmati Allah sentiasa..semoga Allah jua makbulkan doa kami yg lain..insyaallah

No comments:

Post a Comment